torsdag 27 augusti 2009

Invigning

Så var det då dags.
För invigning.
Fast egentligen känns det lite märkligt eftersom Marieberg Centrum aldrig stängt…eller?

Kanske är lätt att raljera lite, men jag kan inte låta bli, liksom.
Hursomhelst så var det faktiskt officiell invigning i dag av Marieberg Centrum. Invigningstalare Landshövding Rose-Marie Frebran som med saxen i högsta hugg klippte sammetsband så det stod härliga till. Tjoff! Och så var 92 butiker öppna för vip-gäster och pöbel (jag).
Egentligen var det av en helt annan anledning jag tog en sväng förbi invigningen. Den ger jag faktiskt blanka sjutton i, utan det var för Anders ”The Man” Lundin. Ja, ni vet. Han. Som leder Allsång på Skansen. Han var nämligen också inbjuden som utsocknes ”Trivsel-Torsten” för att stänka lite folklighet och glamma över tillställningen, eller nått sånt.
Jag kom egentligen lite efter tolv (då invigningen började), typ en minut eller nått sånt och missade därför hans deltagande i invigningen. Så jag missade både steppdans och magrullningar eller vad han nu gjorde. Det jag var mest nyfiken på om han var lika liten i verkligheten som i tv – man måste ju vara ganska lite för att få plats i en tv-apparat och jag hade tumstock med. Men nu kom jag inte så nära, så jag fick mäta mellan pekfinger och tumme och där fick han plats. Så om någon frågar hur lång Anders Lundin är så kan du svara: han ryms mellan tummen och pekfingret…
Vad har då detta att göra med en blogg om film och musik? Jo… Anders Lundin och Lars In De Betou har gjort en hiskelig massa musik för barn, men… Anders har även spelat med trummisen Åke ”Oa hela natten” Eriksson. Tror inte? Jasså? Jag har bildbevis… Anders Lundin på sång och sologitarr i Dave Bartholomew och Pearl Kings ”I here you knocking” som bland annat Dave Edmunds spelat in.
Anders Lundin för 20 år sedan med Åke Eriksson och basist.
En rockstänkare som gärna får bli repris i Allsång på Skansen.



Inga kommentarer: