söndag 23 augusti 2009

Gratis är gott

Jeremiasdagen i Wadköping.
Jeremias Session Band på scenen i Stadsparken.
Gratis. Inte en krona kostade det.

Ja, för oss som ville se och höra, vill säga. Och det var några stycken. Vet inte senast jag såg så många personer framför scenen i Stadsparken. Det var i princip så fullt det kunde bli mellan caféet och scenen. Jeremias Session Band spelar väl inte precis den musik som jag brukar lyssna på, men när det framförs av duktiga musiker och med duktiga sångare… kan inte ens jag motstå och måste erkänna att det är proffsigt.
Mycket proffsigt.



6 kommentarer:

Bie Blues Band sa...

Är det Loa Falkman på översta bilden? Jäsikens grann Hagström Claes lirar på!
Stefan, BBB

Uffe sa...

Loa Falkman? Det skiljer nog en 25 år mellan Loa och Staffan Ernestam. Lika? Tja... kanske lite...
Den där Hagströmen vore inte fel vilken dag i veckan som helst.

Anonym sa...

Va Lirar Loa Falkman Blues :o ?? hade jag inte em lygis om

Uffe sa...

Nu... får Anonym nog ta och uppsöka närmaste optiker. Känner en bra - Lars Älgå - har butik (Glasögonhuset) bakom Åhléns på Kungsgatan. Hälsa från mig...

Anonym sa...

Jasåå tyckte precis.. , såg att den 5 sep skulle Flamingos ha scenshow i brunnsparken. Vet redaktören som är insatt varför Kvintetten är borta är dom bara 4 nu?Då borde dom väl heta Flamingo Kvartetten isf? Och har dom kvar sina hits med gula flygmaskinen osv eller är det nyskrivet material dom framför? Tack för tipset med optikern :)Blir det billigare eller dyrare o häls från dig Ulf Måste säga att denna blogg slår NA's alla nöjes bloggar med hästlängder :)))

Uffe sa...

Tack Anonym!
Rabatt får du bara om du gifter dig med mig. Problemet är att jag gillar livet som singel...
Om Flamingos har något att göra med Flamingokvintetten vågar jag inte uttala mig om. Ska forska lite...
Tack för de vänliga orden om bloggen. Skillnaden mellan NA och mig är att de har betalt, jag sköter det här ideellt. Ska dock försöka göra mitt bästa.