måndag 9 november 2009

Tomgång

The King of Queens
Sjätte säsongen
1 2 3 4 5

Regi: Rob Schiller/ Ken Whittingham.
I rollerna: Kevin James, Leah Remini, Jerry Stiller, Judge Reinhold, Janeane Garofolo, Jon Favreau.

The King of Queens är ännu en av de där sitcomsen som jag missat.
Ja, ett eller annat avsnitt har det väl slötittats på, men det är ingen serie som fastnat.
Varför?
Svaret fick jag efter att ha sträcktittat på sjätte säsongen av dvd-boxen.
Det finns helt enkelt ingen magi mellan karaktärerna… ingen kärlek…
Hon, Carrie (Leah Remini) är ett rivjärn utan like som hela tiden hackar på honom, Doug (Kevin James) om hans intag av föda om omfång runt magen.
Sjätte säsongen inleds dock med att Carrie slutar/får sparken från jobbet som sekreterare på advokatbyrån och landar i soffan i vardagsrummet och gör… ingenting…
Mitt i allt finns den allt mer förvirrade Arthur (Jerry Stiller) – Carries pappa – som bor i källaren på huset.
Näää, det här funkar inte i min tv-värld. Tyvärr.
Roligt?
Snarare tragiskt och vore jag Doug skulle Carrie ut från huset fortare än en avlöningen!
Livet är för kort för att bli hönsad av någon som varken hyser sympati eller kärlek.
Ut!
Bara ut!
ULF HJELTING


Inga kommentarer: