torsdag 5 november 2009

I lördags

Skivsignering.
På plats - grabbarna i Mustasch.
Plats Najs Prajs.


Ett lite sent inlägg kanske... men, men...
I lördags gjorde grabbarna i Mustasch ett nedslag i vår lilla del av världen.
Först soundcheck för kvällens gig på Conventum- sedan skivsignering.
Tydligen hade det varit fest dagen innan och Ralf Gyllenhammar var likblek från gårdagens fest.
-Å herregud... jag tror jag dör, stönade han på bred göteborska och svepte innehållet i en colaflaska fortare än... ja... än fortast?
Skivor signerades. Affischer också och Najs Prajs-maestro Anders Damberg hade också fixat fram en elgitarr som pryddes av grabbarnas handskrift.
Fem skivor släppta hittills och förra året blev de "Metal of the year".
Mustasch - Sveriges svar på Metallica, eller?


5 kommentarer:

Bruce Lee sa...

Videon är asa Grym !! Fast när han måttar guran mot Kung fu Sensi då står blixten stilla hahaha Shougan in my ass!!

Anonym sa...

Dubbanatuja Haj dom synt stjåkmaskina bakom live som ZZ toppajna bjukaj ha extja manskap dolt bakom högtalaj kabejaget ellej? Tunga gjejjej iaf :-))

(haj en bjödsmula sittej fast undej j et bej om ujsäkt)

Uffe sa...

Måste erkänna av videon med Mustasch är riktigt bra. Lite hyllning till Hongkongaction.

Vad det gäller gubbsen i ZZ-top så såg jag nyligen deras Live from Texas och något lurt är det... Billy Gibbons har hela tiden ögonkontakt med någon som står i kulissen bakom trummorna. Och så hörs det ibland två gitarrer trots att det "bara" är Billy som spelar. Visst kan man få vissa dubbeleffekter genom att stämma gitarren i ett ackord, men att låta som två... njaa... lite mystiskt är det...

Anonym sa...

Exacktly !By the way Tror jag hänger med er ut next time o gör stan osäker :-)) Är trött på o sitta här anyway o låta andra roa sig O'larvis va det ett bra hak ?

Uffe sa...

Förutom servitrisen Felix är väl O`Larvys okej, men jag tänker inte sätta min fot där på ett bra tag... Visst är du välkommen att göra stan osäker, men det blir först nästa helg. Då tänkte jag gå runt och be om att bli utkastat från lite alla möjliga ställen. ICA, Posten, Handelsbanken... ja, typ...