onsdag 25 november 2009

Live på Ritz

Onsdag.
Lill-lördag.
En av veckan legitima dagar att gå på ”lokal”.
Varför inte gå till Ritz?

Personligen har jag inte lyckats ta mig in på Ritz Nightclub än… eller Nya Ritz, som stället heter i folkmun. Varför?
Jag hatar att stå i kö och efter 20 minuter utanför Nya Ritz, f´låt Ritz Nightclub, för några veckor sedan gav jag upp. Det vore dock intressant att göra ett studiebesök.
Särskilt med tanke på satsningen på liveband.
I dag, i kväll onsdag, kommer Fibes, Oh Fibes! till vår del av världen och gör en livespelning på Ritz Nightclub.
Vilka, vad är då Fibes, Oh Fibes!?
Göteborgare, bildades 2001. Slog igenom 2003 med singlarna ”One Hour Baby” och ”This City Got No Boulevards”. Debutplattan “Still Fresh” släpptes 2004. I september i år släppte de sin tredje platta och där finns låten ”Run to you” med självaste poplegendaren Kim Wilde på sång.
Bandet var ursprungligen ett sexmannaband. I dag består Fibes, Oh Fibes! av Christian Olsson (oklart om han hoppar tresteg…), Edvin Edvinsson och Mathias Nilsson.
Örebropubliken är av vana en svårflörtad publik. Återstår att se om de infinner sig eller om livesatsningen på Ritz Nightclub slutar fortare än den börjar.



2 kommentarer:

puckot sa...

Vill be om ursäkt Hjelting att jag brusa upp igår kväll, är en snygg tjej som gör mig frustrerad Tyvärr gick det ut över vår lokaltidning Förlåt.

Skulle inte stå i kö 5 sek för youtube klippets musik på Ritzz

Uffe sa...

Tjejer gör en alltid frustrerad...
Tvärr känner jag inte till något lokaltidning värd namnet i Örebro.
De däringa Fibes är inte något jag skulle vilja betala för att se, men slänger någon en friplåt åt mitt håll så kan jag alltid göra en empirisk studie över en kväll på Ritz. Liksom.