tisdag 29 september 2009

Wakenius

Världsklass!
Kan man säga något annat om Ulf Wakenius gitarrspel?
I veckan som varit besökte han Karlskoga.

Tyvärr måste jag säga att jag inte har riktigt koll på allt som händer i Karlskoga. Förra onsdagen stod Ulf Wakenius och Jan Lundgren kvartett på Hotell Alfred Nobels scen. Känner att jag måste uppdatera mig mera om Karlskogas musikliv…
Bilden på Ulf Wakenius är tagen av Janne. Tyvärr var jag inte där själv, men enligt utsago lekte Ulf Wakenius och Jan Lundberg fram sin musik.
– Kanske inte så repat, men kul att lyssna på alla anekdoter om saker de varit med om.
Precis som IA Eklundh har Ulf Wakenius en liten stå upp-komiker boende i sig och kan dra de mest skrattretande historier. Såg honom under en clinic för några år sedan på Musikhögskolan här i Örebro. Då var han sanslöst rolig.


Inga kommentarer: