onsdag 27 januari 2010

Nytt plejs…

För oss som gillar livemusik.
Då finns det snart ett nytt ställe att hänga på.
Ja, nytt och nytt…


Om jag fattat allt sätt så ska Klaras (Prisma) byta namn till Buddy Holly Bar och har invigningspremiär den 20 februari. På scenen denna kväll bland annat Örebro Allstars med Henrik Hagel och gänget…
Åldersgräns är 25 år.
Mats Ronander är bokad den 27 februari.
John Lindberg trio kommer den 6 mars.
Eva Eastwood finns på scenen den 20 mars.
The Refeshments spelar den 28 april.
God mat och dryck med livemusik utlovas av Buddy Holly Bar.
Mer aktiviteter lär komma…
Vore kul att se Brolle sjunga lite Buddy Holly-låtar där.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Det här kan bli något!

Uffe sa...

Får hoppas det. Ser lovande ut. Vi som passerat 40 har ju liksom inget ställe att hänga på när det gäller livemusik i det lite mindre formatet i Örebro.

Inte längre prenumerant sa...

Det är tydligen inte bara läsare som överger Allehanda. Så här skriver Menys Åsa Jonsén i sitt senaste, och sista, blogginlägg: "I ärlighetens namn känner jag inte riktigt igen NA Kultur & Nöje längre, och var orsaken till det ligger vet jag faktiskt inte. Om jag ser tillbaka på hur det var att skriva under Johan Hedbergs tid på nöje, och under Dixie Erikssons tid på kulturen så inser jag att det är dags att göra något annat." Tråkigt att hon slutar, tycker jag. Men kan man tolka detta som något annat än rätt hård kritik mot de nuvarande kulturcheferna Marita Johansen och Johanna Berglund?

nananana sa...

Det går utför för tidningen i snabb takt....

MY GOD sa...

I sin senaste drapa på Meny skriver Joakim Johansson om insamlingarna till Haiti. Bästa formuleringen måste vara det här: "Vi kan inte nog förtydliga betydelsen av insamlingarna." Förtydliga?