torsdag 10 juni 2010

Grått om nått

Grey´s Anatomy
Säsong fem
1 2 3 4 5

Regi: Rob Corn, Michael Pressman/ Eric Stoltz/ Randy Zisk/ Jim Frawley/ Joanna Kerns/ Tom Verica/ Arlene Sandford/ Jeannot Swarc/ Allison Liddi-Brown/ Julie Anne Robinson/ Dan Attias.
I rollerna: Chandra Wilson, Ellen Pompeo, James Pickens Jr., Justin Chambers, Kate Walsh, Katherine Heigl, Patrick Dempsey, Sandra Oh, T.R. Knight.

Säsong fem av Grey’s Anatomy börjar med att en ny doktor börjar på sjukhuset och han och Christina lär känna varandra ganska direkt. Det är mycket som händer denna säsong på Seattle Grace sjukhuset. Meredith och hennes vänner får börja arbeta mer självständigt och nya karaktärer kommer och går. Sjukhuset måste bättra på sitt rykte och samtidigt som de arbetar försöker alla lösa sina kärleksbekymmer.
Jag ska vara riktigt ärlig nu. Det fungerar inte längre. Bara för att det kommer in nya karaktärer så betyder det inte att serien får ett lyft. Det är så gott som samma handling som i den första säsongen och min personliga åsikt är att om det är svårt att vara tillsammans med någon att man måste bryta upp till och från, då är man inte menade att vara ihop. Även om det händer saker hela tiden så har jag svårt att hålla kvar intresset. Efter fem säsonger så känns det inte nytt och spännande längre. Jag får ge dem ett litet plus för att det sista avsnittet faktiskt var känslosamt och spännande. Frågan är om det är värt att se en hel säsong för ett avsnitt på en timma. Alla är tillsammans med alla från och till och det spelar ingen roll om de kallas McSteamy eller vad de nu kallas det är inget hett över varken dem eller handlingen. Det låter hårt men jag är väldigt besviken. Säsong fem får en trea eftersom min filmkunskapslärare lärde mig att det värsta du kan ge en film eller serie är inte en etta eller tvåa utan en trea för den är neutral, inte dålig och inte bra. Tyvärr så ger säsongen mig ingenting. Dags att de lägger lite mer energi på spinoff serien Private Pratice istället som jag ser fram emot att kolla igenom.

MILLA JOHANSSON


Inga kommentarer: